Regulamin sklepu internetowego NEXANO
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy NEXANO, dostępny pod adresem www.nexano.pl, prowadzony jest przez Inter Serwis Igor Barański, prowadzącego działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod numerem NIP: 1251141879, REGON: 015187691, z siedzibą przy ul. Kasztanowa 5, 05-270 Marki.
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego NEXANO oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Regulamin skierowany jest do Konsumentów oraz Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu.
§ 2 Definicje
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany z działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sprzedawca – Inter Serwis Igor Barański, właściciel marki NEXANO.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Sklep – sklep internetowy NEXANO dostępny pod adresem www.nexano.pl.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
Produkt – rzecz ruchoma lub usługa dostępna w Sklepie i będąca przedmiotem Umowy sprzedaży.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów w Sklepie.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia.
Koszyk – element Sklepu, w którym Klient może przeglądać i modyfikować produkty przed złożeniem Zamówienia.
Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym przechowywane są dane Klienta oraz informacje o złożonych Zamówieniach.
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Adres rejestrowy: Inter Serwis Igor Barański, ul. Kasztanowa 5, 05-270 Marki.
- Adres do zwrotów i reklamacji: ul. Piłsudskiego 205A, 05-270 Marki.
- Adres e-mail: kontakt@nexano.pl
- Telefon: 734 499 992
- Godziny kontaktu: pon.–pt. 9:00–17:00.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
- a) Urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową.
- b) Aktywne konto e-mail.
- c) Włączona obsługa plików cookies.
§ 5 Informacje ogólne
- Ceny w Sklepie są podawane w złotych polskich (PLN), brutto (z VAT).
- Końcowa kwota do zapłaty obejmuje cenę Produktu oraz koszt dostawy.
- Koszty dostawy są podawane podczas składania Zamówienia.
- Sprzedawca realizuje dostawy na terytorium Polski oraz wybranych krajów UE – szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „Dostawa”.
- Minimalna wartość zamówienia może być określona w ofercie Produktu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowych promocji, kodów rabatowych i akcji specjalnych – warunki promocji każdorazowo określone będą w regulaminie promocji.
§ 6 Zakładanie Konta
- Konto tworzy się poprzez wypełnienie Formularza rejestracji, podając imię i nazwisko, adres, e-mail i numer telefonu.
- Założenie Konta jest bezpłatne.
- Klient może usunąć Konto w każdej chwili, wysyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@nexano.pl.
- Klient może dodatkowo wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera – zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w każdej chwili.
§ 7 Składanie Zamówień
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu poprzez stronę Sklepu.
- W celu złożenia Zamówienia Klient: a) dodaje wybrane Produkty do Koszyka; b) wypełnia Formularz Zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia (w tym dane do dostawy i faktury); c) wybiera metodę dostawy i metodę płatności; d) potwierdza złożenie Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” (lub równoważnego), co wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjmuje do realizacji poprzez wysłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany adres e-mail. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” jest równoznaczne z zawarciem umowy i zobowiązaniem do zapłaty ceny.
- Sprzedawca przesyła Konsumentowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży na trwałym nośniku (np. w wiadomości e-mail) w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia Produktu.
§ 8 Metody dostawy i płatności
- Dostawa: InPost Paczkomaty, InPost Kurier, kurier DPD, kurier DHL, Poczta Polska.
- Płatności:
- przelew tradycyjny (termin zapłaty 7 dni),
- szybkie płatności online (Przelewy24, obsługujące BLIK, karty płatnicze, szybkie przelewy bankowe),
- InPostPay,
- płatność za pobraniem (jeśli aktywowana).
- Brak płatności w terminie 7 dni skutkuje anulowaniem zamówienia.
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.
- Termin dostawy Produktów wynosi od 2 do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności, chyba że opis Produktu stanowi inaczej.
- W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta, Sprzedawca może obciążyć Klienta kosztami ponownej wysyłki.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od Umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
- Termin liczony jest od dnia dostarczenia Produktu.
- Zwrot płatności obejmuje cenę Produktu oraz koszty dostawy do wysokości najtańszej dostępnej opcji dostawy oferowanej w Sklepie.
- Zwrot następuje w terminie 14 dni od otrzymania zwróconego Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu.
- Wyjątki od prawa odstąpienia określa art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Postanowienia niniejszego § 10 dotyczące Konsumenta stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
Ważne: Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi (lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta) w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. umów:
a) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (np. bielizna, maski, określone kosmetyki), jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;b) o dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia od umowy.
👉 Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia, pobież tutaj
§ 11 Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Produktu z Umową
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.
- Reklamację można zgłosić e-mailowo lub pisemnie, podając: dane Klienta, numer zamówienia, opis wady i żądanie.
- Obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy jest możliwe, jeśli:
a) Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany, lub nie doprowadził do zgodności z Umową;
b) brak zgodności jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
c) z oświadczenia Sprzedawcy wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności.
- W przypadku reklamacji Konsument dostarcza Produkt na koszt Sprzedawcy na adres do zwrotów podany w §3.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
§ 12 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
- Dane są przetwarzane w celu realizacji Umowy Sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
- Szczegółowe zasady i cele przetwarzania danych, w tym informacje o Plikach Cookies, znajdują się w Polityce prywatności i cookies dostępnej na stronie Sklepu.
§ 13 Siła wyższa
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub niewykonanie Umowy wynikające z działania siły wyższej, tj. zdarzeń niezależnych od Sprzedawcy (klęski żywiołowe, strajki, awarie, pandemie, blokady transportowe).
- W przypadku działania siły wyższej, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przewidywanym wpływie na realizację zamówienia.
§ 14 Obowiązki Klienta
- Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych danych.
- Klient nie może dostarczać treści bezprawnych.
- Klient odpowiada za bezpieczeństwo swojego konta w Sklepie.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny i ustawa o prawach konsumenta.
- Konsument może korzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, w tym poprzez platformę ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Właściwy sąd do rozpatrywania sporów z Przedsiębiorcą to sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.